مطرح کردن شکایتهای مالی و پیگیری نمودن روند آنها برای اشخاص حقوقی فقط هنگامی ممکن خواهد بود که آنها اعلام ورشکتگی نکردهاند. در صورت اعلام ورشکستگی از سوی سازمان بر اساس قوانین مجاز به ارائه و پیگیری روند اعتراضات یا دفاع مالیاتی نخواهد بود. در مجموعههایی که به فعالیت مشغول میباشند، پیگیری اعتراضات مالی بر دوش اعضای هیئت مدیره خواهد بود. چنانچه شرکتی انجام و رسیدگی به امور مالی خود را به وکیل واگذار کرده باشد کلیه اعتراضات و روند دفاع مالیاتی بر عهده او خواهد بود. باید به این مسئله توجه کنیم که این مدارک مهمترین مدرکی است که افراد بعد از ورود به یک جلسه دادرسی، شرح میدهند. در حالی که در دادگاه لایحه دفاع مالیاتی به خصوصی بنابر دلایلی که در ادامه خواهیم گفت ضرورت پیدا می کند، ولی اگر به شکل درست و قانونی تنظیم نشود، در دعوا با شکست روبرو خواهید شد.
نکات مهم در رابطه با لایحه دفاعیه مالیاتی
در وهله دوم لایحه اعتراضی برای رسیدگی به هیات حل اختلاف ارجاع داده میشود و مودی میتواند تهیه و تنظیم لایحه اعتراض مالیاتی را به وکیل مالیات واگذار کند. از طریق سامانه ثبت الکترونیکی اعتراضات و شکایات انجام میشود. مودیان میتوانند اعتراض مالیاتی خود را از طریق این سامانه به سازمان مالیاتی تسلیم کنند.
با ارائه مدارک اصلی حسابرسی مالیاتی برای ثبت مالیات انجام دهید. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به حسابداری دات کام می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. و بر اساس مدارک و میزان درآمد شخص اقدامات لازم و قانونی را انجام دهد. ب) بعد از آنکه گزارش رسیدگی را به دقت مطالعه فرمودید، حتما باید اظهارنامه ( های ) ارسالی خود را ( در صورت ارسال ) مطالعه کرده تا ببینید اظهار شما به چه نحوی بوده است. ب) بعد از آنکه گزارش رسیدگی را به دقت مطالعه فرمودید، باید اظهارنامه ( های ) ارسالی خود را ( در صورت ارسال ) مطالعه کرده تا ببینید اظهار شما به چه نحوی بوده است. لایحه شما باید بسیار کامل ولی در عین حال خلاصه و مفید باشد زیرا در بیشتر مواقع لوایح طولانی توسط هیئت حل اختلاف مطالعه نمیشود؛ پس حاشیه نروید و به تشریح اصل خواسته خود بپردازید.
- باید یک مشاوره حقوقی که به قوانین حقوقی مالیاتی تسلط کافی داشته باشد.
- چنانچه شخص مودی در قید حیات باشد و شخصی از طرف وی وکالت دفاع از حقوقش را نداشته باشد، شخص مودی باید لایحه دفاعیه مالیاتی را تنظیم کرده و به مراجع مالیاتی مربوطه جهت بررسی بیشتر ارائه دهد.
- این شرکت در زمینه ی خدمات مالیات شرکت ها، خدمات مالیات حقیقی، خدمات لایحه مالیات، حسابداری مالیاتی فعالیت خود را به صورت کاملاً تخصصی آغاز کرد.
- رسیدگی به شکایات و اعتراضات در وهله اول از طریق مراجع اداری است.
تنظیم لایحه مالیاتی و شرکت در هیئت های حل اختلاف مالیاتی و رفع مشکلات مالیاتی | تکس مپ
طبق مادۀ 247 قوانین مالیات مستقیم، نظر و رأی این هیئت قطعی نمی باشد و در صورت اعتراض مجدد می توانید تا 20 روز پس از تاریخ ابلاغ نسبت به آن اقدام نمایید. در این مسئله مقایسه لایحه دفاع مالیاتی و دادخواست ، سند لایحه به مراتب از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. در مواردی که در اواسط دعوا ، طرفین در دادگاه حقوقی و یا کیفری مکتوبی را برای دفاع از حقوق خود علیه یکدیگر می نویسند و طی آن اطلاعات به خصوصی را برای دادگاه بیان می کنند، در علم حقوق به عنوان متن لایحه اطلاق میشود.
نحوه تنظیم لایحه مالیاتی
نحوه نوشتن لایحه مالیاتی به این صورت که شما میتوانید از نمونه لایحه مالیاتی استفاده کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که در نوشتن لایحه دفاعیه مالیاتی از زبان رسمی استفاده کنید، خلاصه و مفید بنویسید و تمام مدارک خود را به لایحه دفاعیه پیوست کنید. خاطر نشان می سازد بعد از طرح اعتراض و صدور رای در هیئت های حل اختلاف مالیاتی نسبت به برگ تشخیص صادره مودی می تواند به دیوان عدالت اداری نیز طرح شکایت نماید. بنا بر آنچه که شرح دادیم، می توان گفت که تنظیم لایحه در دادرسی مالیاتی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا هیچ شرکت و سازمانی مایل نیست که در مرحله اعتراض به میزان مالیات تعیین شده، بازنده و دست خالی برگردد.
تنظیم و تحریر لایحه دفاعیه مالیاتی