کامل‌ترین دوره سئو 2023 مقدماتی + پیشرفته نوین

کامل‌ترین دوره سئو 2023 مقدماتی + پیشرفته نوین

این اطلاعات متا دیتا (Metadata) نامیده می‌شوند و فقط برای موتور‌های جستجو و کرالر‌ها قابل مشاهده هستند. موتور‌های جستجو از تگ‌های متا برای رتبه بندی و نحوه نمایش اسنیپت‌ها در صفحات نتایج جستجو استفاده می‌کنند. وقتی سرور یک سایت، برای صفحات استاتیک از مرورگری درخواستی دریافت می‌کند، بدون انجام فرآیند اضافه‌ای، به درخواست پاسخ می‌دهد.

سئو استاد

برای اینکه گوگل از سایت مپ شما مطلع شود، می توانید آن را در گوگل سرچ کنسول ثبت کنید. علاوه بر این، حاوی اطلاعات اضافی مفیدی مانند ویژگی lastmod است، منظور تاریخی است که آخرین به‌روزرسانی بر روی صفحه انجام شده تا پایشگر‌ها بدانند که آیا صفحه نیاز به پایش مجدد دارد یا خیر. الزاما نه، به خصوص اگر یک وب سایت کوچک با چند صفحه به هم لینک شده دارید. این یک توصیه مهم است، اما شگفت‌انگیز است که من با سایت های زیادی رو به رو می‌شوم که چنین استراتژی نامناسبی در آنها وجود دارد.

اطلاعات بیشتر درباره Black Hat SEO را می‌توانید در مقاله «سئو کلاه سیاه چیست و نحوه انجام آن» مطالعه بفرمایید. اکر می‌خواهید درباره سئو کلاه سفید و کاربرد آن، بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «سئو کلاه سفید چیست؟ و مراحل آن به چه صورت است؟» را بخوانید. هدف این کتاب ارائه یک آموزش کاربردی، هدفمند و صد البته مختصر و مفید از رجکس است. تمرکز ما هم بر روی استفاده از دو ابزار آنالیتیکس و تگ منیجر خواهد بود. هر چند دانشی که در این کتاب پیدا می‌کنید، در بسیاری از موقعیت‌های دیگر هم به کمکتان می‌آید و شما را از سردرگمی نجات می‌دهد.

در گذشته، مدیران وب بمنظور گرفتن رتبه‌های بهتر، مقالاتی طولانی و بهینه شده برای موتور‌های جستجو ایجاد می‌کردند. اگر کاربران با کلیک بر روی آن امکان خواندن محتوا را داشته باشند، پس موتور‌های جستجو نیز این امکان را خواهند داشت. Keyword Stuffing یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه است و به عمل پر کردن محتوای وبسایت با کلمات کلیدی به طرزی غیر‌طبیعی، با هدف گرفتن رتبه‌های بهتر در صفحات نتایج موتور‌های جستجو گفته می‌شود. استفاده از این روش، به پنالتی شدن توسط موتور‌های جستجو منجر خواهد شد. ممکن است موضوع یا کلمه کلیدی در سر داشته باشید که بخواهید برای آن محتوایی تولید کنید و رتبه خوبی هم بگیرید. و از آنجا که چشم انداز جستجو دائما در‌حال تغییر است، مهم است تا از به روز بودن دانش سئو‌ی داخلی خود اطمینان حاصل کنید.

الگوریتم آپدیت سرعت موبایل سال ۲۰۱۸

در این قسمت به رایج ترین پرسش های افراد در هنگام اولین برخورد با موضوع سئو پاسخ داده ایم. این یک روش عالی برای مطلع ماندن از هرگونه تغییر چشمگیر است، بدون اینکه تمام وقت خود را به صفحه نمایش زل بزنید. از سوی دیگر، اگر تغییری پیش‌بینی نشده اتفاق بیفتد، تقریباً هرگز نمی‌توانید از گزارش‌های پیش‌فرض چیزی نتیجه‌گیری کنید. اولین قانون تجزیه و تحلیل این است که همیشه تا آنجا که ممکن است تلاش خود را معطوف به یافتن اصلی ترین علت کنید.

و مراحل آن به چه صورت است؟

گوگل از ربات‌ها برای جستجو در بستر وب و پیداکردن صفحات جدید استفاده می‌کند. برای اینکه گوگل بتواند یک صفحه را پیدا کند، صفحه دیگر می‌بایست دارای لینک‌هایی باشد، که به صفحه جدید اشاره کرده باشند. به طور کلی هرچه به یک صفحه، پیوندهای بیشتر داده شده باشد، گوگل زودتر آنها را پیدا می‌کند و یا بروزرسانی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. سئو چیست؟ سوالی است که امروزه درصد بالایی از جستجوی کاربران به خود اختصاص داده است. امیدواریم این آموزش بتواند نکات گنگ و مبهمی که در بخش آموزش سئو وجود دارد را برای شما عزیزان برطرف کند. همچنین، در صورتی که سوالی در زمینه سئو یا آموزش لینک سازی برایتان پیش آمده است می توانید آن را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما پس از بررسی، سوالات شما را به صورت دیدگاه یا یک مقاله پاسخ دهند.

با این کار مخاطبین سایت و کیفیت کار شما بسیار افزایش خواهند یافت. خدمات سئو بخش اساسی بازاریابی دیجیتال است، واقعیت این است که مردم در طول روز هزاران بار در موتورهای جستجوگر مانند گوگل جستجو می کنند. این جستجوها با هدف به دست آوردن ارائه اطلاعات در رابطه با محصولات و خدمات مختلف انجام می‌شود. نتایج جستجوها به عنوان منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای برندها به حساب می‌آید، دقت کنید که این منبع می‌تواند برای کانال‌های دیگر مارکتینگ مناسب باشد و مورد استفاده قرار گیرد. از مهم‌ترین بخش‌های سئو می‌توان به سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی اشاره کرد. به طور کلی برای اجرای سئو باید مراحل تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوای مفید، سئو داخلی، سئو خارجی یا لینک‌سازی و سئو فنی بر اساس اصول هر بخش انجام شود.

بهترین فیلم های سینمایی ورزشی جهان و ویدیو نقد و بررسی

اصطلاح گوگل دنس از سال 2002 ایجاد شد و باعث جابه جایی سایت ها برای محک زدن توسط گوگل می شود. این الگوریتم تقریبا هر روز در تعداد بسیار بالایی از رتبه های کلمات کلیدی تغییرات ایجاد می کند تا هم کاربر با وبسایت های جدید آشنا شود و هم کیفیت محتوای وبسایت ها تخمین زده شود. الگوریتم دسته ای از کد است که موتور های جستجو مانند گوگل از آن برای مقاصد گوناگونی از جمله رتبه بندی وبسایت ها، بهبود تجربه کاربر، سرعت بیشتر جستجو و … استفاده می کنند. موتور های جستجویی مانند گوگل هر روز آپدیت هایی الگوریتمی را تجربه می کنند و بطور متوسط هر چند ماه یکبار آپدیت هایی در هسته الگوریتم خود ایجاد می کنند. تحقیق کلمات کلیدی یعنی اینکه بررسی کنیم و ببینیم مخاطبان هدف ما در اینترنت به دنبال چه چیزهایی هستند و برای رسیدن به آن‌ها چه کلماتی را جستجو می‌کنند. اگر تحقیق کلمات را به درستی انجام دهید، هم مخاطبانتان را بهتر می‌شناسید و هم می‌توانید وضعیت سئوی سایتتان را بهتر کنید.

سایت مپ یک لیست از آدرس تمام صفحات یک وب سایت است که توسط موتورهای جستجو قابل پایش است. داشتن یکی از آنها، به خزنده‌ها (پایشگرها) اجازه می‌دهد همه صفحات شما را پیدا کنند. کسب بک لینک از دیگر سایت در سئو ضروری است (در فصل بعدی در مورد آن توضیح خواهیم داد.)، اما داشتن ساختاری مناسب از لینک های داخلی به همان اندازه مهم است.

  • با استفاده از جملات کوتاه، مخاطب خواندن متن را راحت‌تر دنبال کرده و می‌تواند سریع‌تر به نتیجه دلخواه خود از متن ارائه شده برسد.
  • وقتی کاربری روی یکی از نتایج طبیعی کلیک کرده و از آن سایت بازدید کند، در ابزار گوگل آنالیتیکس یک ترافیک جستجو‌ی طبیعی یا Organic Search Traffic برای آن سایت ثبت می‌شود.
  • این یک واقعیت است و فرقی نمی کند که وب سایت شما چه نوع اطلاعات، خدمات، محصولات یا محتوایی را در اختیار کاربران قرار می دهد.
  • در این مقاله 4 روش رایج برای تعیین هزینه انجام پروژه سئو را معرفی و مزایا و معایب هرکدام را بررسی میکنیم.

موتورهای جستجو، ابزارهایی هوشمند و قدرتمند هستند که به کمک الگوریتم‌ها و روش‌های خاص خود، می‌توانند میلیاردها صفحه وب را در لحظاتی کوتاه پویش کنند و اطلاعات مورد نظر را برای کاربران پیدا کنند. هدف اصلی موتورهای جستجو، ارائه نتایج دقیق و مرتبط به کاربران است تا تجربه جستجوی آنها بهبود یابد. «توضیحات متا یا متا دیسکریپشن» (Meta Description) یکی دیگر از عناصر HTML مهم در سئو داخلی است. توضیحات متا را می‌توان در کدهای صفحه به‌روزرسانی و مشخص کرد، اما نمی‌توان آن‌ها را درون صفحه دید. توضیحات متا در واقع شرحی کوتاه برای تبلیغ صفحه وب‌سایت است که گوگل و موتورهای جستجوی دیگر آن را در صفحه نتایج جستجو برای کاربران نمایش می‌دهند. بنابراین با این‌که توضیحات متا در صفحه وب دیده نمی‌شود، نوشتن شرحی مناسب برای این بخش می‌تواند کاربران موتورهای جستجو را به کلیک روی لینک‌های شما ترغیب کند و ترافیک وب‌سایت را افزایش دهد.